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rudolph:cig_new [2021-10-27 15:40]
Marco Pleines [Theses (Abschlussarbeiten)]
rudolph:cig_new [2021-10-27 19:07]
Marco Pleines [Fachprojekt (technical project) Digital Entertainment Technologies]
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 === Bachelor Theses === === Bachelor Theses ===
  
-== 2021 ==+== 2022 ==
  
-  * Alisa GromovaTraining Multiple Agents ​in a Soccer Environment using Deep Reinforcement Learning.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.+  * (WIP) Leon SwazinnaEvaluation of the MA-POCA Algorithm ​in a Competitive ​Reinforcement Learning ​Environment.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
  
-Learning and Self-Play+== 2021 == 
 + 
 +  * Alisa Gromova: Training Multiple Agents in a Soccer Environment using Deep Reinforcement ​Learning and Self-Play.\\ Advisors: Rudolph, Pleines. 
 +  * Markus Grigull: Sim-to-Real Transfer eines Reinforcement Learning Ansatzes zur mechanischen Steuerung eines Gamepads.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
  
 == 2020 == == 2020 ==
 +
 +  * Matthias Pallasch. Curiosity-driven Exploration mit Reinforcement Learning in einer CoinRun Umwelt.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
 +  * Vanessa Speeth. Entwicklung eines Agenten für das Spiel Azul basierend auf dem Advanced-Actor-Critc Ansatz.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
 +  * Wentao Li. Applying Curriculum and Reinforcement Learning to a Marble Labyrinth Environment.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
  
 == 2019 == == 2019 ==
 +
 +  * Till Musshoff. Vergleich der Lersperformanz von Proximal Policy Optimization und Behavioral Cloning.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
 +  * Marius Brinkmann. Evaluation der Reinforcement Learning-Algorithmen DQN und PPO in einer Ballwurf-Umwelt.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
  
 === Master Theses === === Master Theses ===
  
-== 2021 ==+== 2022 ==
  
-== 2020 ==+  * (WIP) Marcel Schyma. Kontextunabhängige prozedurale Szenen- und Inhaltsgenerierung.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
  
-== 2019 ==+== 2021 == 
 + 
 +  * Jonas Schumacher: Deep Reinforcement Learning für Stichspiele mit imperfekter Information / Deep Reinforcement Learning for Trick-Taking Games with Imperfect Information.\\ Advisors: Rudolph, Pleines.
  
  
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 ==== Fachprojekt (technical project) Digital Entertainment Technologies ==== ==== Fachprojekt (technical project) Digital Entertainment Technologies ====
  
 +  * [[https://​ls11-www.cs.tu-dortmund.de/​de/​rudolph/​lehre/​fp_det_ws_21_22|WiSe 2021/​2022]] 
 +    * Teacher: Patrick Dinklage 
 +  * [[https://​ls11-www.cs.tu-dortmund.de/​de/​rudolph/​lehre/​fp_det_ss_21|SoSe 2021]] 
 +    * Teacher: Patrick Dinklage 
 +  * [[https://​ls11-www.cs.tu-dortmund.de/​de/​rudolph/​lehre/​fp_det_ws20_21|WiSe 2020/​2021]] 
 +    * Teacher: Marco Pleines 
 +  * [[https://​ls11-www.cs.tu-dortmund.de/​de/​rudolph/​lehre/​fp_det_ss20|SoSe 2020]] 
 +    * Teacher: Marco Pleines 
 +  * [[https://​ls11-www.cs.tu-dortmund.de/​de/​rudolph/​lehre/​fp_det_ws19_20|WiSe 2019/​2020]] 
 +    * Teacher: Marco Pleines 
 +  * [[https://​ls11-www.cs.tu-dortmund.de/​de/​rudolph/​lehre/​fp_det_ss19|SoSe 2019]] 
 +    * Teacher: Marco Pleines
  
 ==== Project Groups ==== ==== Project Groups ====
 
Last modified: 2022-05-09 13:12 by Marco Pleines
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