Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
fischer:publications [2021-07-02 13:56]
ellert [2021]
fischer:publications [2023-05-02 09:48]
Johannes Fischer [2023]
Line 4: Line 4:
 ===== Peer Reviewed Publications ===== ===== Peer Reviewed Publications =====
  
 +
 +==== 2023 ====
 +  * **Sliding Window String Indexing in Streams**\\ //Philip Bille, **Johannes Fischer**, Inge Li Gørtz, Max Rishøj Pedersen, Tord Joakim Stordalen//​\\ Accepted at CPM 2023.
 +  * **Bit-Parallel (Compressed) Wavelet Tree Construction**\\ //**Patrick Dinklage, Johannes Fischer**, Florian Kurpicz, Jan-Philipp Tarnowski//​\\ Proc. DCC 2023, 81-90.
 +  * **Optimal Square Detection Over General Alphabets**\\ //**Jonas Ellert**, Paweł Gawrychowski,​ Garance Gourdel//\\ Accepted at SODA 2023.
 +==== 2022 ====
 +  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.ESA.2022.48|Lyndon Arrays Simplified]]**\\ //**Jonas Ellert**//​\\ Proc. ESA 2022, LIPIcs 244, 48:1--48:14
 +  * **LIVE-Interaktion statt Videomaterial bei der Sensibilisierung für Inklusion und Computerzugänglichkeit! - Im E-Lecture fragen Studierende einen blinden Betroffenen**\\ //**Kensuke Akao**//\\ Proc. DELFI 2022, LNI P-322, 189-194.
 +  * **[[https://​drops.dagstuhl.de/​opus/​volltexte/​2022/​16544/​|A Parallel Framework for Approximate Max-Dicut in Partitionable Graphs]]**\\ //**Nico Bertram, Jonas Ellert, Johannes Fischer**//​\\ Proc. SEA 2022, 10.1-10.15
 +  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.CPM.2022.13|Back-to-Front Online Lyndon Forest Construction]]**\\ //Golnaz Badkobeh, Maxime Crochemore, **Jonas Ellert** and Cyril Nicaud//\\ Proc. CPM 2022, LIPIcs 223, 13:1--13:23
 ==== 2021 ==== ==== 2021 ====
-  * **Wie können wir Lehramtsstudierende auf einen inklusiven Informatikunterricht vorbereiten?​**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ ​To appear in HDI'21+  * **[[https://​doi.org/​10.1145/​3481638|Engineering Practical Lempel-Ziv Tries]]**\\ //Diego Arroyuelo, Rodrigo Canovas, **Johannes Fischer**, Dominik Köppl, Marvin Löbel, Gonzalo Navarro, Rajeev Raman//\\ ACM J. Exp. Algor. 26, Article No.: 1.14, pp 1-47. 
-  * **Lyndon Words Accelerate Suffix Sorting**\\ //**Nico Bertram, Jonas Ellert, Johannes Fischer**//​\\ ​To appear in ESA'21+  * **[[https://​delfi-tagung.de/​fileadmin/​TG/​DELFI/​HDI_2021/​5410_HDI-Tagungsband_-_Broschuere_-_L11_so.pdf#​page=74|Wie können wir Lehramtsstudierende auf einen inklusiven Informatikunterricht vorbereiten?​]]**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ ​Proc. HDI 2021, 75-83
-  * **Practical Wavelet Tree Construction**\\ //**Patrick Dinklage, Jonas Ellert, Johannes Fischer, Florian Kurpicz, Marvin Löbel**//​\\ ​To appear in ACM J. Exp. Algor. +  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.ESA.2021.15|Lyndon Words Accelerate Suffix Sorting]]**\\ //**Nico Bertram, Jonas Ellert, Johannes Fischer**//​\\ ​Proc. ESA 2021, LIPIcs 204, 15:1--15:13.  
-  * **Reflexionsförderung bei Lehramtsstudierenden durch den Einsatz von videobasierten Aufgaben**\\ //​**Johannes Fischer, Martin Weinert**//​\\ ​To appear in INFOS'​21. +  * **[[https://​doi.org/​10.1145/​3457197|Practical Wavelet Tree Construction]]**\\ //**Patrick Dinklage, Jonas Ellert, Johannes Fischer, Florian Kurpicz, Marvin Löbel**//​\\ ACM J. Exp. Algor. 26(1), Article No.: 1.8, pp 1–67
-  * **Zum Stand der Lehramtsausbildung für einen inklusiven Informatikunterricht**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ ​To appear in INFOS'​21. +  * **[[https://​doi.org/​10.18420/​infos2021_p228|Reflexionsförderung bei Lehramtsstudierenden durch den Einsatz von videobasierten Aufgaben]]**\\ //​**Johannes Fischer, Martin Weinert**//​\\ INFOS'​21, 261-270
-  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.SEA.2021.7|Engineering Predecessor Data Structures for Dynamic Integer Sets]]**\\ //**Patrick Dinklage, Johannes Fischer, Alexander Herlez**//​\\ Proceeding of the 19th International Symposium on Experimental Algorithms (SEA 2019), LIPIcs 190, 7:1–7:19. ([[https://​arxiv.org/​abs/​2104.06740|arXiv version]])+  * **[[https://​doi.org/​10.18420/​infos2021_k217|Zum Stand der Lehramtsausbildung für einen inklusiven Informatikunterricht]]**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ INFOS'​21, 291-294
 +  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.SEA.2021.7|Engineering Predecessor Data Structures for Dynamic Integer Sets]]**\\ //**Patrick Dinklage, Johannes Fischer, Alexander Herlez**//​\\ Proceeding of the 19th International Symposium on Experimental Algorithms (SEA 2021), LIPIcs 190, 7:1–7:19. ([[https://​arxiv.org/​abs/​2104.06740|arXiv version]])
   * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.ICALP.2021.63|Linear Time Runs Over General Ordered Alphabets]]   * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.ICALP.2021.63|Linear Time Runs Over General Ordered Alphabets]]
-**\\ //**Jonas Ellert**, **Johannes Fischer**//​\\ ​Proceedings of the 48th International Colloquium on Automata, Languages, and Programming (ICALP 2021), LIPIcs 198, 63:​1--63:​16. ([[https://arxiv.org/abs/​2102.08670|arXiv version]])+**\\ //**Jonas Ellert**, **Johannes Fischer**//​\\ ​Proc. ICALP 2021, LIPIcs 198, 63:​1--63:​16. ([[https://www.youtube.com/watch?​v=bHbXVlb_EJ4|video presentation on YouTube]])
 ==== 2020 ==== ==== 2020 ====
   * **[[http://​ceur-ws.org/​Vol-2755/​paper11.pdf|Fostering Reflection in CS Teacher Education]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Nora Romahn, **Martin Weinert**//​\\ ISSEP (CEURWS Volume) 2020: 128-139.   * **[[http://​ceur-ws.org/​Vol-2755/​paper11.pdf|Fostering Reflection in CS Teacher Education]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Nora Romahn, **Martin Weinert**//​\\ ISSEP (CEURWS Volume) 2020: 128-139.
 
Last modified: 2023-08-05 09:13 by Johannes Fischer
DokuWikiRSS-Feed