Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
fischer:publications [2021-06-28 15:25]
akao [2021]
fischer:publications [2021-08-31 11:28]
Johannes Fischer [2021]
Line 5: Line 5:
  
 ==== 2021 ==== ==== 2021 ====
 +  * **Engineering Practical Lempel-Ziv Tries**\\ //Diego Arroyuelo, Rodrigo Canovas, **Johannes Fischer**, Dominik Köppl, Marvin Löbel, Gonzalo Navarro, Rajeev Raman//\\ To appear in ACM J. Exp. Algor.
   * **Wie können wir Lehramtsstudierende auf einen inklusiven Informatikunterricht vorbereiten?​**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ To appear in HDI'​21.   * **Wie können wir Lehramtsstudierende auf einen inklusiven Informatikunterricht vorbereiten?​**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ To appear in HDI'​21.
   * **Lyndon Words Accelerate Suffix Sorting**\\ //**Nico Bertram, Jonas Ellert, Johannes Fischer**//​\\ To appear in ESA'​21.   * **Lyndon Words Accelerate Suffix Sorting**\\ //**Nico Bertram, Jonas Ellert, Johannes Fischer**//​\\ To appear in ESA'​21.
-  * **Practical Wavelet Tree Construction**\\ //**Patrick Dinklage, Jonas Ellert, Johannes Fischer, Florian Kurpicz, Marvin Löbel**//​\\ ​To appear in ACM J. Exp. Algor. +  * **[[https://​doi.org/​10.1145/​3457197|Practical Wavelet Tree Construction]]**\\ //**Patrick Dinklage, Jonas Ellert, Johannes Fischer, Florian Kurpicz, Marvin Löbel**//​\\ ACM J. Exp. Algor. 26(1), Article No.: 1.8, pp 1–67
-  * **Reflexionsförderung bei Lehramtsstudierenden durch den Einsatz von videobasierten Aufgaben**\\ //​**Johannes Fischer, Martin Weinert**//​\\ ​To appear in INFOS'​21. +  * **[[https://​doi.org/​10.18420/​infos2021_p228|Reflexionsförderung bei Lehramtsstudierenden durch den Einsatz von videobasierten Aufgaben]]**\\ //​**Johannes Fischer, Martin Weinert**//​\\ INFOS'​21, 261-270
-  * **Zum Stand der Lehramtsausbildung für einen inklusiven Informatikunterricht**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ ​To appear in INFOS'​21. +  * **[[https://​doi.org/​10.18420/​infos2021_k217|Zum Stand der Lehramtsausbildung für einen inklusiven Informatikunterricht]]**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ INFOS'​21, 291-294
-  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.SEA.2021.7|Engineering Predecessor Data Structures for Dynamic Integer Sets]]**\\ //**Patrick Dinklage, Johannes Fischer, Alexander Herlez**//​\\ Proceeding of the 19th International Symposium on Experimental Algorithms (SEA 2019), LIPIcs 190, 7:1–7:19. ([[https://​arxiv.org/​abs/​2104.06740|arXiv version]]) +  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.SEA.2021.7|Engineering Predecessor Data Structures for Dynamic Integer Sets]]**\\ //**Patrick Dinklage, Johannes Fischer, Alexander Herlez**//​\\ Proceeding of the 19th International Symposium on Experimental Algorithms (SEA 2021), LIPIcs 190, 7:1–7:19. ([[https://​arxiv.org/​abs/​2104.06740|arXiv version]]) 
-  * **Linear Time Runs over General Ordered Alphabets +  * **[[https://​doi.org/​10.4230/​LIPIcs.ICALP.2021.63|Linear Time Runs Over General Ordered Alphabets]] 
-**\\ //**Jonas Ellert**, **Johannes Fischer**//​\\ ​To appear in ICALP'21. ([[https://arxiv.org/​abs/​2102.08670|arXiv version]])+**\\ //**Jonas Ellert**, **Johannes Fischer**//​\\ ​Proc. ICALP 2021, LIPIcs 198, 63:1--63:16. ([[https://www.youtube.com/​watch?​v=bHbXVlb_EJ4|video presentation on YouTube]])
 ==== 2020 ==== ==== 2020 ====
   * **[[http://​ceur-ws.org/​Vol-2755/​paper11.pdf|Fostering Reflection in CS Teacher Education]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Nora Romahn, **Martin Weinert**//​\\ ISSEP (CEURWS Volume) 2020: 128-139.   * **[[http://​ceur-ws.org/​Vol-2755/​paper11.pdf|Fostering Reflection in CS Teacher Education]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Nora Romahn, **Martin Weinert**//​\\ ISSEP (CEURWS Volume) 2020: 128-139.
 
Last modified: 2023-08-05 09:13 by Johannes Fischer
DokuWikiRSS-Feed