Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
fischer:publications [2021-03-10 13:31]
Johannes Fischer [2021]
fischer:publications [2021-05-09 23:43]
akao [2021]
Line 5: Line 5:
  
 ==== 2021 ==== ==== 2021 ====
-    * **Engineering Predecessor Data Structures for Dynamic Integer Sets**\\ //**Patrick Dinklage, Johannes Fischer, Alexander Herlez**//​\\ To appear in SEA'​21.+    ​* **Reflexionsförderung bei Lehramtsstudierenden durch den Einsatz von videobasierten Aufgaben**\\ //​**Johannes Fischer, Martin Weinert**//​\\ To appear in INFOS'​21. 
 +    * **Zum Stand der Lehramtsausbildung für einen inklusiven Informatikunterricht**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**//​\\ To appear in INFOS'​21. 
 +    ​* **Engineering Predecessor Data Structures for Dynamic Integer Sets**\\ //**Patrick Dinklage, Johannes Fischer, Alexander Herlez**//​\\ To appear in SEA'​21. ​([[https://​arxiv.org/​abs/​2104.06740|arXiv version]])
   * **Linear Time Runs over General Ordered Alphabets   * **Linear Time Runs over General Ordered Alphabets
-**\\ //**Jonas Ellert**, **Johannes Fischer**//​\\ ​Submitted to ICALP 2021. ([[https://​arxiv.org/​abs/​2102.08670|arXiv version]])+**\\ //**Jonas Ellert**, **Johannes Fischer**//​\\ ​To appear in ICALP'21. ([[https://​arxiv.org/​abs/​2102.08670|arXiv version]])
 ==== 2020 ==== ==== 2020 ====
   * **[[http://​ceur-ws.org/​Vol-2755/​paper11.pdf|Fostering Reflection in CS Teacher Education]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Nora Romahn, **Martin Weinert**//​\\ ISSEP (CEURWS Volume) 2020: 128-139.   * **[[http://​ceur-ws.org/​Vol-2755/​paper11.pdf|Fostering Reflection in CS Teacher Education]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Nora Romahn, **Martin Weinert**//​\\ ISSEP (CEURWS Volume) 2020: 128-139.
Line 61: Line 63:
   * **[[http://​dx.doi.org/​10.4230/​LIPIcs.STACS.2016.39|Efficiently Finding All Maximal α-gapped Repeats]]** \\ //Pawel Gawrychowski,​ **Tomohiro I**, Shunsuke Inenaga, **Dominik Köppl**, Florin Manea// \\ Proceedings of the 33rd International Symposium on Theoretical Aspects of Computer Science (STACS 2016), LIPIcs 47, 39:1-39:14.   * **[[http://​dx.doi.org/​10.4230/​LIPIcs.STACS.2016.39|Efficiently Finding All Maximal α-gapped Repeats]]** \\ //Pawel Gawrychowski,​ **Tomohiro I**, Shunsuke Inenaga, **Dominik Köppl**, Florin Manea// \\ Proceedings of the 33rd International Symposium on Theoretical Aspects of Computer Science (STACS 2016), LIPIcs 47, 39:1-39:14.
   * **[[http://​www.sciencedirect.com/​science/​article/​pii/​S1570866715001057|GLOUDS:​ Representing Tree-Like Graphs]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Daniel Peters//\\ J. Discrete Algorithms 36: 39-49.   * **[[http://​www.sciencedirect.com/​science/​article/​pii/​S1570866715001057|GLOUDS:​ Representing Tree-Like Graphs]]**\\ //​**Johannes Fischer**, Daniel Peters//\\ J. Discrete Algorithms 36: 39-49.
-  * **[[http://​dx.doi.org/​10.1007/​978-3-642-27848-8_640-1|Compressed Range Minimum Queries]]**\\ //​**Johannes Fischer**//​\\ In Ming-Yang Kao (ed.): Encyclopedia of Algorithms (2nd edition), 379-382, Springer. 
  
 ==== 2015 ==== ==== 2015 ====
Line 88: Line 89:
  
 ===== Other Publications ===== ===== Other Publications =====
 +  * **[[https://​www.unterrichtsvideos.net/​tagung/​viewer/​show?​file=..%2Fdownloads%2FPoster%2FGruppe_B.pdf#​pagemode=bookmarks|Videobasierte Aufgaben im Studium des Informatiklehramts]]**\\ //**Martin Weinert, Johannes Fischer**// \\ Poster, Lehren und Forschen mit Videos in der Lehrkräftebildung,​ 2021
   * **[[https://​www.amazon.de/​Mobil-mit-Informatik-M%C3%BCnsteraner-Schulinformatik/​dp/​375193555X/​ref=sr_1_1?​__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&​dchild=1&​keywords=M%C3%BCnsteraner+Workshop+zur+Schulinformatik&​qid=1597830305&​s=books&​sr=1-1|Wie läuft die Umsetzung inklusiven Informatikunterrichts tatsächlich?​ Eine Lehrerumfrage zum inklusionsorienterten Unterricht.]]**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**// \\ 9. Münsteraner Workshop für Schulinformatik 2020, 9-18. ISBN 9783751935555.   * **[[https://​www.amazon.de/​Mobil-mit-Informatik-M%C3%BCnsteraner-Schulinformatik/​dp/​375193555X/​ref=sr_1_1?​__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&​dchild=1&​keywords=M%C3%BCnsteraner+Workshop+zur+Schulinformatik&​qid=1597830305&​s=books&​sr=1-1|Wie läuft die Umsetzung inklusiven Informatikunterrichts tatsächlich?​ Eine Lehrerumfrage zum inklusionsorienterten Unterricht.]]**\\ //**Kensuke Akao, Johannes Fischer**// \\ 9. Münsteraner Workshop für Schulinformatik 2020, 9-18. ISBN 9783751935555.
   * **[[https://​dx.doi.org/​10.17877/​DE290R-21114|Parallel Text Index Construction]]**\\ //**Florian Kurpicz**// \\ PhD-Thesis, 2020.   * **[[https://​dx.doi.org/​10.17877/​DE290R-21114|Parallel Text Index Construction]]**\\ //**Florian Kurpicz**// \\ PhD-Thesis, 2020.
   * **[[https://​dl.gi.de/​handle/​20.500.12116/​28915|Informatik für alle: 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule]]**\\ //**Arno Pasternak (Hrsg.)**// \\ Lecture Notes in Informatics 288, Gesellschaft für Informatik, 2019.   * **[[https://​dl.gi.de/​handle/​20.500.12116/​28915|Informatik für alle: 18. GI-Fachtagung Informatik und Schule]]**\\ //**Arno Pasternak (Hrsg.)**// \\ Lecture Notes in Informatics 288, Gesellschaft für Informatik, 2019.
   * **[[http://​dx.doi.org/​10.17877/​DE290R-19051|Exploring Regular Structures in Strings]]**\\ //**Dominik Köppl**// \\ PhD-Thesis, 2018.   * **[[http://​dx.doi.org/​10.17877/​DE290R-19051|Exploring Regular Structures in Strings]]**\\ //**Dominik Köppl**// \\ PhD-Thesis, 2018.
 +  * **[[http://​dx.doi.org/​10.1007/​978-3-642-27848-8_640-1|Compressed Range Minimum Queries]]**\\ //​**Johannes Fischer**//​\\ In Ming-Yang Kao (ed.): Encyclopedia of Algorithms (2nd edition), 379-382, Springer.
 +
 
Last modified: 2023-08-05 09:13 by Johannes Fischer
DokuWikiRSS-Feed